Subject: FW: ajutistel väärtpaberikontol olevate aktsiate kustutamine
From: "Kristi Lahesoo" <[email-masked]>
To: "Kadi Kallas" <[email-masked]>
Date: Mon, 29 Apr 2024 14:35:31 +0300

From: Kristi Lahesoo
Sent: Monday, April 29, 2024 2:33 PM
To: [email-masked]' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: ajutistel väärtpaberikontol olevate aktsiate kustutamine

Austatud Jaano Vink

Pöördusite õiguskantsleri poole AS Eesti Talleks ajutistel
väärtpaberikontodel olevate aktsiate kustutamise ning EVKS § 18 lg 4
põhiseaduspärasuse küsimuses.

Annan Teile teada, et õiguskantsleri seisukoha kujundamine võtab veel
aega.

Pöördusime päringuga Justiitsministeeriumi ja Rahandusministeeriumi peale
ning seisukoha saab kujundada pärast ministeeriumitelt vastuse saamist.

Teil on võimalik pöörduda selles asjas ka kohtusse ning kohustada
registripidajat EVKS § 18 lg 4 ettenähtud toimingut tegema. Ühtlasi on
võimalik selles kohtumenetluses tõstatada ka õigusnormi põhiseaduspärasuse
küsimus.

Kui otsustate kohtusse pöörduda või olete juba kohtusse pöördunud, siis
palun andke sellest teada. Õiguskantsler ei lahenda sama küsimust, mis on
lahendamisel kohtus.

Lugupidamisega

Kristi Lahesoo
Õiguskantsleri Kantselei
ettevõtluskeskkonna osakonna vanemnõunik